Om föreningen LUSEF

– en förening för alla som bor i Lilla Ursvik i Sundbyberg!
scrolla ner

LUSEF är en förening som hyr ut semesterbostäder till sina medlemmar

Föreningen är exklusiv för boende i Lilla Ursvik och som medlem kan du hyra någon av vår fina lägenheter till mycket förmånliga medlemspriser. Antingen lägenheten med havsutsikt på solkusten i Spanien (Torrox) nära Nerja, eller vår arkitektritad lägenhet i Idre (Himmelfjäll) som vi köpte när den var nybyggd (2022) och som ligger precis intill slalombacken.
Lägenheterna bokas direkt här på hemsidan på medlemmarnas sidor och där finns också mer föreningsinformation.

Snabb fakta om Lilla Ursviks Ekonomiska Förening och medlemskap

Kort om LUSEF

HISTORIK

Föreningen har, i huvudsak via en föregångare, varit verksam i Lilla Ursvik sedan 1950-talet och hade under många år en fin lokal ”mitt i byn”. Den lokalen avyttrades för ca 10 år sedan då kommunen sade upp sig som hyresgäst och lokalen inte längre kunde finansieras.

SYFTE

Föreningens syfte är att främja medlemmarnas ekonomiska intressen genom att förvärva fastigheter eller lokaler för möten, fritidsändamål och annan verksamhet.

SEMESTERLÄGENHET I SPANIEN 2015

Då det inte funnits en lämplig lösning för en ny lokal i Lilla Ursvik investerade LUSEF 2015 en lägenhet vid havet i Torrox Costa på solkusten i Spanien, som föreningens medlemmar kan hyra.

SEMESTERLÄGENHET I FJÄLLEN 2022

För att även kunna erbjuda medlemmar att semestra i Sverige förvärvades en helt nybyggd och arkitektritad lodge i Himmelfjäll, Idre, med en fantastisk utsikt mot skidbackar och fjäll 2022.